lördag, augusti 16, 2008

Svenska kräftor

Kräftorna smakade riktigt gott och Skarbo var härligt fint i eftermiddagssolen! Härliga tider

Detta var kul:

"Havre är det bästa av sädesslagen..."

Jag är hemma hos mina föräldrar eftersom jag har skrivit tenta idag (nä, jag tänker inte kommentera den idag).
Så här löd konversationen (typ och i stora drag) i förrgår-kväll.

Jag: Vi ska ju ha kräftskiva på lördag, vad ska jag ta med mig till den?
Mamma: Vet ni vad som återkommer hela tiden i den här boken? [Kok-bok á la nyttigt och bra osv] Broccoli, hela tiden står det broccoli. Det är ju det jag ALLTID har sagt, att broccoli är bra!
Eva: Såg du gymnastiken i morse från OS?
Jag: Nä, jag hann inte, jag sov, när går reprisen?
Mamma: Vet ni att bananer är bra mot stress, de verkar lugnande.
Jag: Men hallå? Vad ska jag ta med mig nudå? Papperstallrikar? Glas?
Far: Det finns därute. Jag åker dit på fredag och fixar lite.
Jag: Vi åker dit efter jobbet och kommer dit ganska sent. Men vi kan också fixa.
Far: Då har jag redan åkt. Jag fixar. Ni klipper gräs.
Mamma: Rödbetor stärker immunförsvaret och stimulerar cirkulationen.
Eva: Nästa final går i morgon bitti från 4 - 7. Kommer farmor och farfar också?
Jag: Far, skulle du ta med en gräsklippare också?
Far: Jaa, jag fixar det.
Mamma: Havre är det bästa av sädesslagen.
Välkommen till familjen Sellner...
2008-08-14 @ 19:29:32 På språng Permalink



Plockat från kära Syster Ysters blogg
Helt sant och riktigt :)

Go kväll

4 kommentarer:

Anonym sa...

Herrejösses så roligt!!! HAHA! Ni är en riktigt rolig familj, det har jag ju alltid tyckt!

Evesie sa...

Jag vet! Men det är ingen som egentligen reagerar.. det bara är så :) Kul tycker jag å

Anonym sa...

Nämen, du svarade på kommentaren! Hela mitt liv fick återigen tillbaka sin mening! :D

Evesie sa...

JA och jag har kommenterat på din också!
Måste räcka för minst ett halvår framöver ;)