söndag, juli 27, 2008

Skönsjungande Bond

Jag och S såg Mamma Mia förra helgen.
Vi såg den i London för ett antal år sedan, och jag tyckte nog den var sådär. Jag kom inte ens ihåg vad den handlade om. Fast det festliga var ju såklart musiken och stämningen som blev i salongen.

Men jag måste säga, att även fast storyn är rejält vag och extremt förutsägbar, så är det en film där man "sitter med ett leende på läpparna hela tiden" som S sa.
Men tänk er - Pierce Brosnan med ett James Bond-snett-leende som tar ton till en käck ABBA-klassiker. Lite skevt. Men kul!




Sen är ju Stellan Skarsgård med också. Festligt

Men det bästa är när Björn - eller Benny dyker upp mitt en låt!!
Haha, jag och S hade sett en bok innan på dagen som hette "Vem är Björn och vem är Benny" - en fråga som alla svenskar har ställt sig.

Nå, vet ni vem som är vem???

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart jag vet vem som är vem. Han som dök upp mitt i låten är Benny och han som är ängel på slutet är Björn. Benny har blivit gråhårig. Det har säkert Björn också, men han döljer det väl. ;)