måndag, juli 21, 2008

Hur svenskt som helst

Som svensk i Norge får man titt som tätt höra, enligt norrmännen, typiska svenska uttryck. Och man får höra dom på härlig norsk-svenska

Hur bra som helst får man höra ofta
Det ska tydligen vara väldigt svenskt

Hmpf! Det säger man ju knappt!

Det menade jag, ända tills jag besökte S i helgen.
Där fick jag minsann höra det minst 10 ggr om dagen


Så nu fick dom gödsel på gräset. Eller ved i elden. Eller mat till den hungrige
Kalla det vad ni vill - illa är det iallafall

3 kommentarer:

Kristin sa...

Hur bra som helst er jo bare ett så fantastisk...hur bra som helst utrykk!! :D

Anonym sa...

Hahaha ja det är hopplöst men det är nog det mest använda uttrycket i min vokabulär just nu... Hur bra som helst är det! Kram på dig! Var hur kul som helst att ha dig här!

Anonym sa...

Haha!! Ja, så säger jag också!!