torsdag, juli 24, 2008

Dålkolmar

Kåldolmar är väl ett kul ord?
Gott är det också! Med kåldolmar alltså


Jag vet inte i hur stor utsträckning man kan säga att man "fyndar" på Second Hand. För om man handlar massvis av saker blir det ju till slut massvis av kronor och så får man ett överfyllt förråd och man blir en överkonsumerande konsument

Men

Jag vill ändå påstå att jag har fyndat idag.

En glaskanna (välbehövlig!)

en såssnipa (också ett kul ord, och som dessutom gav mig 75 vuxenpoäng när den inhandlades) (Också välbehövlig förresten)

sockersöta koppar á la dom jag redan har. Mormors gamla. Men mormors koppar ska Anna få, för vi delade på servisen (jag var tarv), så nu ska hon få en komplett
Men då fyllde jag alltså på med några egna. På så vis har inget egentligen fyllts på!


Har jag fyndat då?

2 kommentarer:

Kristin sa...

Hva er kåldormar?
Og ja jeg tror du har fyndat:)

Anonym sa...

Du är så go! Tack så mycket kära syster!! :)
Kram!!!