fredag, juni 20, 2008

Rolige gulebøjer (lugna bananer på norska)

Idag fick jag äntligen träffa lille guldklimpen Wilgot. Mysigt! Han var supernöjd i armarna hos tant Eva. Jag är nog en bra tant Eva minsann



God frukosttallrik va? Och snygga dukar från Insjöns väveri va? För att inte tala om ljuslyktorna från Løyten Lys! :)


Jag och Jenny var på museum för 2 helger sedan. Kon-tiki-muséet och Fram-muséet.


Balsaflotten Kon-Tiki åkte 1947, med 6 man ombord från Peru till Polynesien



Med vassbåten Ra 2 tog sig Thor Heyerdahl från Marocco till Barbados 1970



Fram, heter fartyget som varit längst åt både norr och väst, mot båda polerna




Så midsommar i Playsand. Solen sken och det var riktigt perfekt midsommarväder




Ett stycke go bror




Och ett stycke glada men lite trötta föräldrar :)


Experter menar att Victoria och Daniel kommer att förlova sig i höst
Experter på vaddå?? Rojaliteter och skvaller och ointressant information?

Kungen låter honom bo i tvårumslägenheten från den 1 juli.
Han har nu granskat Daniel under flera år, och har kliat sig på hakan och varit mycket skeptisk. Men nu har pappa kungen godkänt Ockelbosonen! För Vickan är ju cirka 17 år, eller 12 kanske och ska bli bortgift med någon som pappa godkänner

Joråsåatte..

Gla midsommar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ble jo riktig så fint med lyktene fra Løiten lys:) Og kjempefine duker!! Og for ikke å snakke om jordbærene...mmmm mums!!
Er det noe jeg som nordmann er litt misunnelig på dere svenskene så er det midsommar altså!!Ja ja vi har 17 mai, men dere har midsommar:) Ser så utrolig koselig ut:) Sukk! God søndag!

Anonym sa...

Nu blir jag RIKTIGT besviken på att mitt batteri i telefonen hade dött precis när jag kom till gropen, för tänkte ringa dig, men det blev försent. Dumma batteri! Hade varit SÅÅ kul att träffa dig!