söndag, maj 18, 2008

Guldförlust

På ett sätt var det en halvt skön inställning som Tre Kronor visade upp igår. Vad är väl ett brons? Det är väl helt ointressant egentligen.. blev det ingen guld kan det lika gärna vara.

Men vilken semifinalsmatch det var. Världsklass


* * * *


Vad är det egentligen som säger att en toalettsits "riktiga" utgångsläge ska vara nedfälld sits (och uppfällt lock)
Jag tänker alltså på att det verkar allmänt godkänt att herrarna ska bli tjatade på om ringen är uppfälld när de går från toaletten. Men det skulle ju lika gärna kunna vara det läget som är utgångsläget, och att om damen lämnar sitsen med nedfälld ring, så borde hon få tjat och gnäll från mannen.
Eller??




* * * *


Bravo Fisoa som samlat in många tusen kronor till behövande barn i Afrika. Synd jag missade den fantastiska konserten!!


* * * *


Helgen var helmysig, trots lite kyligt väder. Men då får man klä på sig! Norrmännen var dock "duktiga" på att ändå klä sig i korta kjolar och fin-fin-kläder och bunader av alla de slag





Kungen och drottningen vinkade


Anna fick till slut sin efterlängtade flagga. Pust :)


Oslos nya operahus


Fullproppat Karl-Johan


Mycket trevligt alltså! Kom snart igen


God dag

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för att du uppmärksammar min konsert! :)

Vet du varför det är rätt att ha toalettlocket NERFÄLLT? Det är för att det inte är så kul med alla saker som annars kan ramla ner i toaletten. Son den gången jag tappade ner min brors tandborste i den ;)