fredag, april 11, 2008

Svensk-gåta

En gång gick jag på en spång

En annan gång gick jag på flera _______


Ja vadå!?


Vad blir spång i plural?




Jag hittar en massa gamla bilder här på fars dator som legat och drällt


Lägger upp några för skojs skull.


På Robert Wells i Dalhalla

Granne Elit, bror Johan, mor och far



Inflyttning i Oslo för dryg 1.5 år sedan


Syster Anna


Glada gänget i H-borg


Konsert i juli 2006. Vi stod nära!


Gla' midsommar, Johanna och Eva


Mera besök i Oslo får jag hoppas på :)


Nåväl, glada minnen
Trevlig helg!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Varför använda spång från början... måste ju finnas lättare ord att böja... :)

En spång, flera spångs (för att dra in lite svengelska)

Lärarinna, lärarann, lärarunnit!

Anonym sa...

Varför inte spångar? JAg tycker det låter bra :)

Erik sa...

Det är ju jag!
Kan nån säga åt mig å klippa sig i tid nästa gång?
jag håller med om spångar. men vore mkt roligare om det hette spänger, som tång-tänger...

Anonym sa...

Jag röstar på SPÄNGER!
En tång, flera tänger - då måste det bli en spång, flera spänger! Allvarligt talat, Svenska akademins ordbok svarar dig på frågan med: Spång s. -en; pl. spänger el. -ar