måndag, april 21, 2008

Fynd

Idag var jag och kära syster Anna på en loppistur i Leksand. Vi startade på loppnor, där jag hittade helt bedårande små söta vita kaffekoppar med guld-detaljer och fat till. 8 stycken var dom när jag såg dom i skåpet. Dom skulle jag ha! Men jag lyckades dravla till det och krascha ett fat, så jag fick med mig 7 hela fat och 8 muggar :)
När jag kommer hem och visar mamma mina guldiga gulliga fynd säger hon
- Ja, men såna har vi ju i brudkistan här hemma, från mormor
Och minsann - där ligger en till uppsättning minst lika bedårande söta koppar! Vita, med gulddetaljer. Anna blev också förtjust och ville ha dom.
Men som den snälla syster hon är ville hon dela dom systerligt med mig! Snällt va?

Så nu kan jag ha gulligt kafferep och bjuda på smaskigt Nescafé-kaffe i söta muggar, medans jag själv dricker thé.
Sju sorters kakor blir ett måste till fikat


Ta'da

1 kommentar:

Anonym sa...

Kafferep?? När då? Var då?
Johan och jag kommer väldigt gärna på ditt kafferep, och om du planerar att ha kafferep i Oslo (Jag har aldrig varit i Norge :( ) Så kan vi ha kafferep med Maja, jag slår vad om att hon också skulle uppskatta sju sortes kakor...
En fråga... Vem är Klaus??? (se min blogg)