onsdag, december 19, 2007

Mycket som händer...

... sista veckan. Dejt hit och dejt dit för att säga hejdå till folk kan man väl säga

Ikväll är det dejt med Anne här i kollektivet. Vi ska beställa Peppes pizza julpakken. Då får man pizza, läsk och 2 Astrid Lindgren-filmer! Hur dyrt som helst, men lite vardagslyx sådär. Pizzorna är inte heller dom bästa. Men det är ju någon annan som lagat maten åt en, så det höjer ju smaken lite :)

Jag kommer inte sammanfatta Norge på något klyschigt sätt, mer än att det varit superskoj, träffat massa trevliga och härliga människor, lärt mig om Norge och Oslo och norrmän i allmänhet och haft ett väldans trevligt jobb. Lite klyschigt blev det ju ändå
Men jag har haft det väldigt bra

Nu ska det bli skönt att komma hem till det man saknat - familj, vänner, Sverige, svensk mat o.s.v.


Dagens norska ord:
I hytt og pine = i tid och otid tror jag man kan översätta det med


Målmiss
(Du ska vara nöjd med den alltså, Martin P)
(Målmiss = över och ut)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är nöjd med alla mina idéer! :)