torsdag, december 20, 2007

Echo, echo, echo, echo...

Det ekar tomt i rummet

En hockeytrunk rymmer nästan oändligt mycket saker. Och då kan ni ju tänka er att universum är oändligt.. massvis med saker alltså


Var och såg damhockey idag, och fick säga hejdå till Kristin, Anna och Marie. Snyft

Och dessutom blev jag bjuden på mat av Jarle, och så spelade vi biljard
Fråga gärna vem som var bäst av 3 omgångar

Förresten!
2 saker

Minns ni när vi lånade hagenissarna från Bör och Börsen på nyår??
Tanken var att de skulle få komma ut på äventyr, och att vi kontinuerligt skulle skicka vykort till Bör och Börsen med kort på hagenissarna ute i vida världen.
De kom inte längre än till kollektivet - men det är ju inte så värst!

Hur som helst blev de tillbakalevererade när vi var där efter "Oj, har jag kommit fel"-festen
Här har ni bildbevis! (Ovanför Jarles huvud, på pelaren)






Den andra saken:
Stine har ju påstått att skit lagom skulle vara ett typiskt svenskt uttryck. Hon hade för sig att hon hört det från någon Astrid Lindgren-serie
Och tro inte på 17. När jag och Anne satt och hade hög mysfaktor med Astrid Lindgrens jul och åt pizza, så kommer ett avsnitt med Lotta på Bråkmakargatan

Då säger Lotta:
- Det är inte klokt vad jag är bra på att vissla! .... jag kan så mycket! När jag tänker efter så kan jag nog nästan allt
- Skryt lagom!
Säger då Lottas storasyster

Det är ju därifrån!


Dagens norska ord:
Hespetre = gammaldags uttryck för bitch... enligt beskrivning från norrmännen


//EMS

Inga kommentarer: