lördag, oktober 06, 2007

Tebax

Det är märkligt härligt att vara tillbaka i Oslo.
Allt ifrån hur det luktar i lägenheten - det känns nästan som första gången jag kom hit för ett år sedan, känslan av att gå ut genom grinden och gå till stan, alla ljuden och lukter utomhus. Det är härligt!!! Plus att det är vacker höst här nu.
Det är ungefär som mina första känslor om Oslo jag hade när jag flyttade hit. Men efter några månader blev jag ju påmind om att det är en storstad med mycket trams och håplöse og ubrukelige mennesker. Men Oslo som stad är trots allt otroligt fin.

Igår var det singstar på födelsedagsfest hos Kristin. De hade en skiva som hette "Svenska schlagers". Den var grym! Tyvärr kunde de andra inte så många svenska schlagers :) Men kul var det
Vi sjöng Fyla budd och en totta-tola :)


Dagens norska ord:
Tåke = dimma

//Eve

2 kommentarer:

Erik sa...

haha!!! världens bästa låt! den är dock bäst när den framförs live från taket på en blå volvo 245...

Anonym sa...

När jag läste om "Fyla budd..." så var jag tvungen att springa ivåg och se om jag har kvar min Lotta Engberg-skiva som jag själv köpte när jag var 6 år. Jag gillade verkligen den låten så då köpte jag hela skivan. Till min stora fasa verkar jag ha sålt skivan på någon loppis, för jag har inte kvar den. Man ska aldrig sälja skivor man tröttnat på för man börjar alltid gilla dem igen tids nog.