tisdag, september 11, 2007

Vad står det innan en norsk rondell??

Vi åker igenom 13 rondeller på väg till jobbet. Det är alltså 26 om dagen, och totalt cirka 1040 stycken när vi är klara med projektet här. Inte illa! Tur att jag kör.. och inte sitter bak i mitten


Butiken börjar ta form! Det är skoj. Och nu har vi äntligen fått fikarummet klart. Elektriker, rörmokare och andra opålitliga hantverkare har lovat i 3 veckor nu att det "ska vara klart på tisdag", "Nej, men nu blir det klart på fredag", "Nej, nästa onsdag" och så vidare. Hantverkare alltså!



För dom som missat Stieg Larssons böcker kan jag ju bara tipsa om att ni borde läsa dom! Helbra

Mat-och-sov-klockan har ringt igen!

En liten variant blir det idag;
dagens svorska uttryck:
Roliga guleböjar = lugna bananer

Höj

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker synd om dig, det är bara skit med rondeller! Jag menar vad är meningen, vill jag åka karusel så går jag på tivoli.

Ha en bra dag och ta det lungt i rondellerna.

Anonym sa...

Jag skulle önska att vi fick en rondell i Leksand vid Mårtas. Det är omöjligt att komma ut där ibland om man kommer från OK och ska över bron. Trafiken flyter så fint i vår nya rondell på andra sidan bron. Däremot tycker jag inte att det ska vara rondeller i varje korsning som det mer eller mindre gör i Norge. Det blir jönit och onödit.
Gillar era ordvitsar . Tänker pröva dom i skolan med barnen. Undrar vilken skratt% vi kan uppnå. Jag tycker det är bra för hälsan med skratt varje dag så det var ett bra tips.
Det var länge sen du fick en Norgehistoria;
Då får jag ta fram min lilla bok med vitsar.

Varför tror norrmännen att deras land ligger närmare solen än Sverige?

De kan se solen men inte Sverige.

Vet vad ett rumpetroll är?

Det vet jag!

Kram mamma