fredag, juli 13, 2007

Py pan

En av huvudnyheterna på radio i morse handlade om att en tjomme från Frp (fremskrittspartiet) hade uttalat sig ( <--- detta är själva artikeln - läs den!) om den "självupptagna norska karriärskvinnan". Han hävdade att hon nu för tiden är så självupptagen så att hon inte längre kan ta hand om familjen - och att hon inte har tid att laga mat längre, utan köper färdigpizza till barnen vilket resulterar i att barnen blir feta.
Nej - han uppmanar istället alla norska män att skaffa sig en thailändska, för de är mer "reserverade och ansvarsfulla" (citat) Han är såklart själv gift med en thailändska
Det var tamejfan det värsta jag hört
Fremskrittspartiet menar att de inte har med saken att göra.. att det är Per Bjørnar Røddes egna personliga tyckande.

Jag var upprörd hela morgonen när vi packade upp varor kan jag säga!
Well well
Min chef tyckte inte att jag skulle låta såna idioter låta mig bli upprörd, och det är ju helt sant, men det går inte att låta bli såklart
Dessutom - när karln som hade morgonprogrammet på radion diskuterade själva nyheten, så fick folk maila in vad de tyckte om uttalandet. När han läste upp det som män hade skrivit, där de höll med Röddes uttalande, så sa han det i helt vanlig ton, men när det var kvinnor som skrev in och var lite upprörda, nån tyckte att det var rent äckligt - så hade han en helt hånande ton i rösten och sa förlöjligande "eckelt eckelt eckelt!!!"
Herregud säger jag bara

NU skiner solen och jag ska sätta mig ute och läsa "Angeles y demonios" - ni vet Änglar och demoner fast på spanska. Duktigt va. Får se hur mycket jag förstår

Dagens norska ord:
Forstuing = stukning

Yo

Inga kommentarer: