fredag, juli 06, 2007

Att mascara eller inte mascara

Häromdagen läste jag "månadens sminktips" i en norsk tjejtidning a la Veckorevyn eller liknande. Artikeln handlade om lösögonfransar, och så var det en liten tipsruta som sa att "Även om man inte gillar att sminka sig så borde man faktiskt dra några streck med mascaran varje dag - för det öppnar upp ögonen och man ser mer vaken ut."
Bull-skit
Allt är ju relativt. Själv har jag aldrig mascara på vardagarna. I och för sig kan ju inte jag veta om folk uppfattar mig som en sliten och trött person, men jag gör inte det själv iallafall. Det handlar ju bara om vana. Klart att om jag börjar smeta på mig varje dag, och låter bli en dag så ser jag ju trött ut. Det är därför jag inte gör det! Väldigt smart tycker jag själv.. =)

Regn regn och åter regn alltså. Men om två veckor ska det bli fint har jag hört! Lagom till in semester alltså. he he


Dagens norska ord:
Gjennomtrekk = korsdrag

Över och ut

Inga kommentarer: