måndag, maj 28, 2007

Hipp hipp

Ni som inte har sett Hipp Hipp har definitivt gått miste om nåt. Men det är inte för sent! Gör som jag - beställ säsong 1 och 2 på DVD på Ginza.
Sen ska man gärna se dom från början - program för program.. så man får den röda tråden med sig i alla små sketcher! De är geniala dom där två stollarna iallafall


På bussen hem från Örebro idag satt jag bredvid en smart liten 9-årig Johanna. Hon har en norsk mamma och en svensk pappa och pendlar lite fram och tebax, men bor i Oslo.
JAG blev underhållen med billekar (busslekar den här gången då)!!! Kan ni tänka er?? För första gången är det inte jag som underhåller (plågar) nån annan med det :) Gissa djur, gissa kändis, gissa bilmärke (!) och luffarschack blev det

Nu har jag också varit teknisk nog att koppla min iPod till vår stereo i vardagsrummet. Hur bra som helst


Dagens norska ord:
Snålt = konstigt

//Eve

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du varit på min hemmaplan, Örebro. Trevligt ställe. Hoppas du fick se trevliga saker. Gissar att du tyckte de pratade lite konstigt och om du vill så kan jag lära dig några ord nästa gång. Jonas kan lära dig dialekten.

Nästa gång vi pratar tror jag du har lite roliga saker att berätta. Det är ju så att jag hör saker mellan bergen Oslo - Dalarna som jag blir mycket nyfiken på att få bekräftade. Hoppas det går bra!
:-) Bamse Kram / Sabine

Anonym sa...

hej ems

Grattis till förkovringen inom konsernen, när blr du vd , utbildningschef eller tar över rulljangsen, eller fikar du på att köpa upp byggmax istället??

Skien är väl inte ett så tokigt plejs, eller är det en håla som slummen mellan broarna?? (bäst att förklara, Harråssbyggda)

Toots = Tore
FÄSTMANÅMÖA = att man har fått ihop det!!

Detta uttryck blev man tykad för när man var ung av andra sk. kompisar när man hade fått ihop det med en av motsatt kön, men det är ett gammalt uttryck så jag förstår om du inte är bevandrad i stenålderstermer.

Evesie sa...

Sabine: Ja - Örebro är fint! Och tack - jag lär mig gärna Jonas ketchup-reklams-dialekt :)
Och JA, glada nyheter väntas nog =)


BOS: Jag har faktiskt inga planer på att bli koncern-chef på Clas eller att köpa upp Byggmax. Skulle jag starta nåt som har med butik att göra så skulle jag starta en gigantisk pyssel-och-sy-affär, och konkurrera med Panduro :)
Tack för förklaringarna på dina kryptiska ord! Jag FATTAR vinken :)

Och ja - Skien kan nog ses som en håla som den mellan broarna...

kram på er!