torsdag, februari 15, 2007

Torsdag innan fredag

Som sagt kommer ni få höra en del om klänningen. Igår var jag in i en syaffär och de fick hjälpa mig lite med mönstret :) Så det började klarna lite. Idag har jag börjat sy på överdelen. Det är nog smart att ta lite i taget, så jag inte tappar tålamodet. He he


Vi har haft en kundundersökning på jobbet i två dagar nu som jag har "tagit hand om". Eller, jag har raggat folk som deltagit helt enkelt. Man fick en läsk eller choklad eller frukt om man var med.. som en liten belöning. En fräck tant kom förbi och frågade om man inte fick ta sig en läsk. "Ja, vi har en kundundersökning här, så om du har tid och vill vara med så får du en!" Sa jag.. "Neej.. men jag har nog inte riktigt tid med det... kan man inte få en ändå?". "Nja, det är ju tänkt till dom som är med i undersökningen". Sen stod tanten kvar där ett tag, och till slut sa hon "Men jag har sån lust på lite choklad, kan jag inte få ta en!?" Och man såg hur det kliade i fingrarna på henne.. så då fick hon väl det då. Då blev hon nöjd och gick. Jag skulle gett henne en med ett leende och säga att hon inte var så lite fräck. =) Fast det gjorde jag såklart inte. Det gjorde ju inget trots allt. Men man tror att det ska vara ungdomar som är giriga, men icke.
Well well.


Nu har det kommit ett par till prov-linser till mig. Hoppas de blir bra. Annars kan jag ju beställa mina "ute-linser" igen.

Dagens norska ord:
Stipend = motsvarande CSN-lån


/Ave-Maria

Inga kommentarer: