söndag, februari 18, 2007

NM i Kongsberg

Mitt förta norgesmästerskap är avklarat, och det har varit kul och slitsamt.
Det har sett ut ungefär så här:

Fredag
Match mot Kongsberg - Vinst (Ett mål av mig)
Mat
SOVA

Lördag
Match mot Jordal 07.30 - Förlust
Frukost på hotellet - Lovely!
Vila
Lunch
Match mot Rosenborg 16.30 - Förlust (Fick pris för matchens lirare) :)
Middag
Hotellet en sväng, vila
Bankett med pizza och singstar :)
SOVA

Söndag
Match mot Holmen 07.30 - Vinst
Frukost på hotellet - lika gott idag igen
Vila
Match om 5 eller 6 plats mot Siddis 13.30 - Förlust
Mat!
HEM

Det var bara tillgång till en ishall, så matcherna spelades bara om 2 * 20 min. Men 5 såna matcher blir ganska slitsamt ändå =)
Fast det har som sagt varit väldigt roligt. Och en sjätteplats är ju trots allt inte illa. Jag tror att 3 av de deltagande lagen spelar i pojkserier. Iallafall är de inte med i våran serie, som är den enda i Norge.

Dumt nog tog jag inte med kameran, men jag får kanske bränt lite kort från nån annan, så eventuellt kommer det nåt sånt senare.

Det känns som vi har ätit hela helgen - men det har behövts! Och jag är hungrig nu å, så jag lär få något i mig.


Dagens norska ord:
Pulje, puljespill = grupp, gruppspel

Höj från EMS

5 kommentarer:

Anonym sa...

Wow! Vad häftigt! Matchens lirare på NM! Inte illa!

Anonym sa...

Coolt! Grattis! Till mål och 6e-platsen menar jag! Och matchens lirare dessutom! Du är bra!!!

Kram!!

Anonym sa...

Ååå grattis till matchens lirare.

Anonym sa...

Kanon Eva!
Matchens lirare!
Den kan du ju surfa på ett tag!
KRAM från mamma

Erik sa...

kan inte va många lag i slutspelet som har "köpt" in sina stjärnspelare från sverige! Va kul att det gick så bra för dig! Va bra att du skriver å istället för också! för ja får jätte mkt pikar för det här, ja ska visa dom din blogg så dom lär sig, å fattar att det inte bara är nåt ja har kommit på!