lördag, februari 10, 2007

Home sweet home

Sol, lugn och gnistrande snö möter en i Leksand! Och kyla. Men det är bara skönt när det biter i kinderna.
Hitfärden från Oslo gick prima. Det var becksvart, förutom när vi kom in emot de få samhällen vi åkte igenom - då lyste det gammelrosa över hela samhället på långt håll. Vackert.
Jag märker att jag verkar helt lyrisk över att vara hemma. Och det är jag nog. Så mysigt och trevligt att träffa familjen och bara vara.

Idag har vi hunnit med promenad i kylan, Tällberg och våfflor med Anna och mamma och såklart - Clas i sjön.
Plus att jag med hjälp av mamma har ägnat en och annan timme till att förstå oss på mitt klänningsmönster! Vi har just suttit och översatt nästan allting till svenska från engelska. För att vi ska få lite grepp om det.
Hej och hå. Jag tänker innan att - Ja men det här går ju bra! En klänning är ju inte så svårt. Hmm.. Inte så lätt heller :) Men det blir kul. Jag får påminna mig själv om att det är bra att vara noggrann och TRÅCKLA (nåla och mäta är oftast överskattat tycker jag annars) Men nu måste jag som sagt vara lite mer noga.

Imårrn hoppas jag på lite mildare väder så ska vi ut och åka lite längdskidor.

Och ja - jag fick köpt mig en Ipod! (Ingen shuffle dock) Ha ha, jag tågade in och skulle vara resolut och köpa en Ipod. Så jag sa att jag skulle ha en Nano på 8Gb. Och frågade om det fanns några covers.. och sen höll jag på och vela och visste varken ut eller in. Fast jag hade ju bestämt mig för längesen att jag skulle köpa en! Så jag var nog en typisk knäpp och jobbig kund. För helt plöstligt ibland verkade det nog som att jag inte skulle ha den. Men som sagt. Nu är den min!

Nope Erik, ingen tur via Sthlm. Men i påsk blir det det!

Dagens norska ord:
Nöje (stavning=?) = noga
"Det er ikke så nöje" tror jag man kan säga
Nöjaktig (stavning är fortfarande lika med ?) = Exakt, precis
Ungefär som akkurat

//Eve of Sweden

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skönt att vara hemma och så kul att vara på "Clas i sjön". Och nu blev jag lite avundsjuk på dig ipod, jag vill också ha en! Är väl bara att börja spara...
HA det så bra! Kram kram!