fredag, januari 19, 2007

Kreml i ruiner

Kreml är i ruiner. Nu finns endast grund-plattan av pepparkaka samt trasiga ruiner kvar.
Snyft. Men gott har det varit. Som Yngve beskrev det: Pepparkaksdelarna är bara där för att glasyren ska kunna fästa på något (det var en hel del glasyr alltså) :)
Men Knut har ju haft namnsdag, så det är väl på tiden. Vem är Knut egentligen? Det frågade Stine, och det var en bra fråga tyckte jag. Tänk om det var så att Knut faktiskt var nån, och att han fick namnsdag då, bara för att vi skulle städa ut julen då tyckte han. Eller så är det väl som man tror - att han råkade ha namnsdag då bara. Men jag tror det fanns en Knut


Tentan kändes ganska bra. Men det gjorde grammatik-tentan jag gjorde innan jul också. Så det är ju ingen garanti. Bara att hålla tummarna.
Jag fick förresten inte tentan förän en halvtimma för sent. Jag fick lov att ringa och prata spanska i telefonen med min lärares spanska kollega (och fru).
Då hade jag tydligen inte anmält mig till att göra omtenta. Vadå anmäla. Det har inte stått nånstans, och det trodde jag knappast att man skulle behöva göra!!! Sånt är väl nästan obligatoriskt?
Men jag hann ju hur som helst, så jag ska inte klaga.
Men jag ska nog göra en Utvärdering med stort U på kursen


Om jag hade hål i tänderna på väg innan, så är nog inte den här glasyr-bomben till pepparkakshus det bästa man kan äta..

Jag lagade en asgod omelett idag! Och gårdagens uppladdning inför spanska-tentan var att laga en (färdig) paella :)

Och så var det en så festlig man på jobbet idag som skulle köpa sig en MP3-spelare. Han tyckte det var helt fantastiskt att den han skulle köpa hade hela 1 gb! Och så köpte han ett extra minnekort till, på 512 mb. Och han tyckte det var jättecoolt och superbra och allt! "-Får jag alltså en och en halv gigabyte på den här nu?!" "-Ja" "-WOW!"
Han var verkligen härlig. Tänk om alla kunder var så :D
Sen kom han tillbaka och frågade hur man laddar den. "-Genom USB´n i datorn". Och det var också amazing!


Dagens norska ord:
Gå bananas = bli helt galen och wild and crazy

Tjabba tjena hallå

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjugonda Knuträknas i Sverige, Finland och på sina håll i Norge som julens sista dag. Helgonet Knut Lavards dag i almanackan var dock urspungligen den sjunde januari liksom alltjämt i Danmark.Från slutet av 1700-talet förde man över namnet Knut till den trettonde januari. "Knutsbaler" är ett societetsnöje som fortlever i sydsvenska städer där det funnits eller finns Knutsgillen. I Norrland brukade ungdomar banka i träklubbor i husknutarna. I sydsverige gjorde de knutsgubbar. I Cärmland höll kvinnorna fest. ALlra yngst är julgransplundringarna.
Hälsningar nationalencyklopedin

Erik sa...

WOW, ja önskar att ja också hade en kompis som va ett uppslagsverk!

Go bananas heter det ju på engelska, det kanske är ett norskt låneord!