torsdag, december 28, 2006

Tilbake til byn

I morse mellan Borlänge och Ludvika såg jag solen gå upp i Dalarna.. och när jag åkte in mot Oslo, såg jag solen gå ner över Oslofjorden. Vackert var det...
Alltså tillbringade jag all den tid då det fanns solljus på dagen i en buss =)
Men jag har trots allt inga problem med bussresorna till och från Oslo. De brukar gå fint. Idag var det till exempel en bedårande söt mörk kvinna som satt framför mig med sin ännu mer bedårande söta son. Han busade lite med mig.. =) Kanske har en framtid att jobba med barn trots allt


Helgen hemma har som sagt varit väldigt trevlig och skön. Önskar den varit längre bara. Det blev en liten utgång trots allt på juldagen. Helt OK. Men Leksand är ju Leksand inser man


Dagen på jobbet gick så fort! Och imårrn är det ju torsdag. En kort och skön vecka kan det nog bli.

Men det är helt extremt kallt här hemma.. för ingen har ju varit här nu på några dagar. Så jag klunkar i mig mängder med thé. Inte helt smart kanske innan man ska gå och sova. Undrar om jag vågar somna.. risken finns inte hinner gå på toa i natt. Hehe


Dagens norska ord:
Vant = sarg

Höj

Inga kommentarer: