onsdag, september 20, 2006

SPOOOORT i Oslo

Hej hej hallå blogg-läsare

Ikväll är det dags för första hockeyträningen! Ska bli askul, så gött att komma igång!

Och som sagt, innebandykamp igår. Torsk med 7-2, men det var faktiskt kul! Inte så illa och jobbigt som jag trodde. Man är ju en av de sämsta, men det går bra ändå :) hehe

Och nu är jag nästan norsk! Inte riktigt förstås, men jag har fått ett norskt personnummer iaf. Väldigt lyckat tycker jag, eftersom jag nu kan öppna ett bankkonto så att jag kan få lite LÖN. Men skattekortet verkar det som att jag får vänta på, men det dyker väl upp. Men vem vill inte betala 50% i skatt?

I helgen får jag besök igen, det blir kul å! Jag måste bli lite bättre på Oslo själv, så jag kan visa mina besökare :)

Jag är stel i häcken - och på framsidan av underbenet. Ni fattar va? den där böja-upp-foten-muskeln.


Här i Norge äter de typ inte lunch. De äter mackor! Det var som Martin sa - mackor hela tiden, gärna med märkliga pålägg :)
Min chef flinar jämt åt mig i lunchrummet - han tycker jag äter konstiga saker...! Och jag som bara äter vanlig lunch!


Jani, dags för lite español. Önska mig lycka till!

Evil Eve säger Ove and Out

Oh no, höll på att glömma dagens norska ord!
Det är:
Garasjejekk = domkraft

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas träningen gick bra! Skönt att du hamnade i "rätt" lag till slut! ;)
Så du är norsk nu... Coolt!
Stor kram på dig!!!