söndag, september 24, 2006

Söndagspizza

Som vanligt har mestadelen av mitt spanska-pluggande utförts på söndagen...! I sista stund :) Men är det inte så det ska gå till kanske när man pluggar?
Men nästa gång ska jag vara ute i tid. Jag lovar. Den har man också hört förr


Jag förstår inte HUR men på något sätt glömde jag att skriva igår att
jag har fått mitt skattekort!!
ljuvliga tider, hehe.
men 36 procent i skatt kanske man inte ska jubla åt, men jag får dra av det tydligen sen på deklarationen. Fast eehh deklarera på norska?!! Well well

Och så en pizza så här på kvällen, så nu luktar min nya tröja Pizzeria, men det var det värt! :)

Måste bara säga att det är himla kul att bo här i Oslo. Och skönt! Jag tror inte jag fattar vad jag håller på med egentligen, men jag längtar inte hem och får inte panik på att jag inte känner så många. Det är nog bra terapi för mig :)
Det är klart att man saknar vänner och familj, men det finns ju telefon som tur är

Funderar på att köpa norska "Geni". Martins spel är ju väldigt kul, så då borde norksa Geni också vara kul

OCH det norska ordet för dagen är:
mas = tjat, besvär, strul (eller så, fattar inte riktigt)
Hoppas det inte blev för mycket mas, kan man säga
eh?


Howdie hooo

2 kommentarer:

Martin sa...

Om det är jag som är Martin (det brukar vara det i min värld) så vill jag bara säga att jag har många roliga spel (det blir spelkväll på torsdag förresten) men inget som heter Geni!

Evesie sa...

klart det är du som är martin! och nämen jag vet, det jag menade var att martins spel är kul... martins norska spel alltså. Men jag var alltså lite otydlig :)