måndag, september 11, 2006

Hockeyhockeyhockey

Jag lyckades springa från jobbet och hinna med bussen som skulle gå till Jordal Amfi-hallen, där damlaget skulle träna som jag skulle kolla på.
Så satte jag mig på läktaren och insåg att - De här är för as-bra! Skit å. Alla var minst i klass med våra allra bästa i HAIK, fast bättre ändå. Så där satt jag och tyckte det skulle bli pinsamt att säga till alla att...
-Nej, det blir ingen hockey för mig i Norge - JAG ÄR FÖR DÅLIG
Jag hade pratat med en tjej i laget innan per mail, som heter Line, så jag tänkte att jag kanske skulle prata med henne iaf och säga att jag kastar in handduken innan jag ens försökt. Men det var liksom ingen som mötte mig när jag kom ner från läktaren.. så jag högg tränaren och sa att jag pratat med Line.
-Line? Sa han.. det är nog nån i "Forward" - det är dom tjejerna som precis gick ut där.
Så jag sprang efter och fick tag på Line.
De tjejer jag hade kolla på var Vålerengens damlag, som spelar i en pojkserie...! Det var tydlign rätt stor skillnad på lagen.

PUST

och JIHO! Jag ska hämta utrustningen när jag är hemma i helgen!
Skönt och kul att komma igång med något. JIHO igen


OCH dagens norska ord blir:
En rar tös = en konstig slampa
Så man bör alltså akta sig för att kalla någons lilla söta dotter för en rar tös.

Jag vill också tillägna ett stort GRAAAAAATTIS till Sabine och Jonas som har blivit två stolta och utmärkta föräldrar! Det är nu man inser att man borde varit i Falun istället för i Norge :) men det går an ändå.

hej hopp
slagskott
(dåligt rim, jag vet)

Inga kommentarer: